tisdag 11 mars 2014

Vill göra om nu i Fabians rum

Funderat ett tag på att göra om i Fabians rum och då främst ny färg/tapet på väggarna.
 Men tänkt att det kan vi göra närmare sommaren... 
Då man kan vädra ordentligt medan man jobbar osv.

Men blev ännu mer sugen när Bea började planera Jennifers rum 
och ännu mer när jag följde med Bea och Jennifer till Ikea!

Bokhyllan Fabian har i sitt rum är jag inte riktigt nöjd över, så den ska jag försöka sälja.
Funderade på en sådan här istället från Ikea:


Får man plats med både böcker och korgar med mjukisdjur och andra leksaker.
Bort med lite grejer från golvet.

Skulle även vilja ha en hylla där Fabians fina grejer kan vara utan att han når dem, 
och denna hylla tror jag skulle bli bra.


Byrån i hans rum får nog flytta in i vårt sovrum, så vi får plats med hans kök.
Likaså tallrikshyllan tror jag oxå får flytta in i vårt sovrum. 
Älskar den hyllan och vill absolut inte göra mig av med den 
men kan ju inte ha hur mycket som helst på väggarna i hans rum.

Efter att Bea visat vimpeln med stjärnor, så vill även jag ha den i Fabians rum, fast i blåa skalan.

Vimplar
Bild lånad från Minirooms hemsida.

Så himla fin i både blå och rosa! :)

Hoppas det är okej för dig Bea, att vi härmas med vimpeln, och på sätt och vis även hyllan?!
Blir ju inte exakt lika då ni kommer ha det mesta i rosa skalan, och ni har den mindre hyllan.

Det som snurrar runt mest i mitt huvud nu är hur allt ska placeras, så det blir bra.

//Mia



1 kommentar:

  1. Ja, såklart! Det är ju så fina grejer :) Snart får jag börja inreda, Peter har målat två gånger nu. Tror han ska måla en gång till och så är det tapeten som ska upp. LÄNGTAR!! :)

    SvaraRadera

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar