torsdag 13 mars 2014

Tre underbara dagar!

Hej på er!

Tisdag:

Hämtade upp moster efter lunch och tog en tur till stan för att uträtta lite ärenden. 
Men först ett stopp på Jysk och Rusta, och på rusta köpte jag tvål :) 
Man måste ju bli ren om händerna, så jag stoppade i två styckna i korgen ;)

På stan fyndade mamma ett par byxor till mig, och en sådan söt litet klädesplagg till mammas kompis nyfödda dotter :)

Åkte förbi hemma på vägen hem och mamma var in och hämtade maten vi tänkte äta, 
samt massa lakan.
Åkte vidare ut till mormor för att äta ihop där och busa! :)
Passade på att busa med moster och mormor medan mamma manglade alla lakan. 
Blev en del extra efter magsjukan...
Drog ut en låda där jag visste sugrören låg och slängde ut dem över hela golvet 
innan de hann blinka ;)
Kom även på hur man kan spraya med vattenflaskan ;)

Onsdag:

Efter lunch så gick vi ut och lekte, och strax efter kom farmor och farfar och hälsade på :)
Ville in i deras bil, för jag vet ju att när de kommer så brukar jag få åka med dem hem, 
men idag hälsade de bara på, vilket oxå är skoj :)

La en sten på flaket på min Bibbi :)
Ville så gärna åka pulka, men fanns ju ingen snö :(
Men då kom farfar på idén att man kan ju åka runt på gräsmattan :)
Grävde med spaden i gruset, gjorde kakor i sandlådan med farfar, farmor och jag busade med min snösläde i gruset, sprang runt på gården och hade det så skönt ute i fina vårvädret :)

När de skulle åka så gick vi bara in och åt mellis, bytte blöja sen gick vi till Willys och handla, 
och mamma tänkte jag skulle sova... Trodde hon ja!
Hem och lastade in matvarorna och sen tog vi plastförpackningar, tidningar och pappersförpackningar och lastade vagnen full och gick till OKQ8 och slängde, så nu är det gjort!

Torsdag:

Öppnis i Elsborg på morgonkvisten och Elis och hans mamma kom oxå dit :)
Lekte och hade skoj :)

När jag sovit klart min lur efter lunchen så kom mormor förbi :)
Hon åt mellis med oss och sen gick vi ut och lekte, för ut måste man ju i detta fina väder.

Lurade även mormor och mamma att göra kakor i sandlådan som jag kan ha sönder ;)
Så de får göra nya och nya :)

När pappa kom hem var vi fortfarande ute och jag drog med pappa till skogen 
och tog en liten tur där innan vi gick in och åt middag.
Smällde i mig 2,5 varmkorv, det ni!

Sen drog mamma iväg och jag fick leka själv med pappa :)
Vi tog bl.a en promenad och kollade på bilar :)

Imorn väntar en ny dag med massa nytt bus och lek med en annan kompis :)

Kram från Fabian

1 kommentar:

  1. HEJ!
    Nu har jag presenterat två vinnare på bloggen, kom in och se om du är en av dom vettja :)

    KRAM

    SvaraRadera

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar