söndag 30 mars 2014

Veckan som gått :)

Tänkte göra en liten sammanfattning av veckan som varit.
En helt underbar vecka måste jag säga! :)

Måndag:

Öppnis i Hosjö med både Erica, Elis, Nova och Erika :)
Vilket ni kan läsa mer om i detta inlägg.

Efter att ha ätit en sen lunch gick vi ut och lekte 
och granntjejerna kom över och gjorde oss sällskap :)


Slapp även bråka med maten, 
då han åt bra lunch, sen vindruvor tillsammans med granntjejerna och sen middag :)

Avslutade med ett bad för lilla herrn!

Tisdag:

Öppnis även idag, men på Pärlan, och sen en tur till Borlänge med syrran/moster :) 
Det kan ni läsa mer om här.

Onsdag:

Jag jobbade, och Fabian var hos sin farmor och farfar och busade :)



Varit ute i över tre timmar :)
Fabian hade sagt Ma till farmor, men hon hade inte förstått vad han menade, 
så till slut drog han upp tröjan och pekade på magen, och då förstod farmor att han var hungrig :)

De hämtade upp mig och så följde jag och Fabian med dem upp till kyrkogården 
och tände ljus vid tre gravar.

Avslutade kvällen med att mysa i soffan och läsa böcker!

Torsdag:

Åkte hem till Kristina och Fanny och hälsade på dem :)
Blev bjudna på både mellis och lunch, och till Fabians stora glädje blev det korv till lunch :)

Åkte hemåt när det var dags för Fabian att sova middag, 
men inte somnade han i bilen som jag trott...men väl hemma sov han gott i vagnen.

Ut och lekte efter mellis och sen kom mamma/mormor och syrran/moster förbi och gjorde oss sällskap till maten, men middagen dög ej för lilla herrn...

Fabian avslutade med ett snabbad, knappt så han hann ner i badet innan han skulle upp igen...

Fredag:

Tog en tur ner på stan och uträttade lite ärenden och sen mötte vi upp Erica och Elis och lekte i lekparken nedanför Byggmax vid Nybroomådet :)  
Gick sedan vidare och matade änderna :)




Avslutade vår dag med att käka lunch på Kopparhatten :)
Som Erica kommenterade min bild på insta: Vissa satt och vissa inte, vissa åt och vissa inte, 
och det stämde väldigt bra ;)
Min sambo/ Fabians pappa kom förbi när vi satt och åt :)

Åkte hem så Fabian skulle få sova, och han somnade i bilen hem, 
men kunde flytta över han till vagnen så han fick fortsätta sova.

När han vaknade så lekte vi lite ute innan vi tog en promenad 
och gick förbi Bea och hämtade det vi beställt, och snacka lite :)

Fortsatte sedan och mötte upp syrran/moster och svängde förbi Rottneby Handelsträdgård och köpte lite vårblommor innan vi handlade det som saknades och fortsatte sedan hem till mamma/mormor, där vi stannade och åt middag ihop med dem :)
Min sambo gjorde oss oxå sällskap vid middagen :)

Lördagen:

Syrran, jag och Fabian åkte till Grycksbo på bytesmarknad och Fabian fick en cykel :)


Han även med en promenad (9 km) innan syrran fick lov att bege sig hemåt då hon skulle iväg. 

Vi avslutade vår kväll med grillat med grannarna :)

Fick denna fina blomma av grannarna samt teckningar av barnen :)
En grabb som ville sova med oss, och ha en hand på mamma <3
Läs mer om vår dag här:

Söndag:

Bamsegympa med grabben på morgonkvisten, men grabben ville sova vidare.
 Han hade fortfarande vintertid och tänkte inte gå upp... men till slut så.
Han med en fika på Lugnet tillsammans med Elis, 
eller Ie som Fabian säger och hans pappa efter gympan :)

Jag var så trött. Hade behövt en timme till sovning imorse så innan lunch la jag mig på soffan 
och sov i 30 minuter medan mina älsklingar gick ut och lekte och pysslade.

Efter lunch gick vi ut igen och sen tog hela familjen en promenad på 9 km, 
och större delen av tiden sov Fabian.
Träffa på Nikolaj, hans mamma och syrra på vägen hem :)

Åt mellis ute, för vi ville verkligen inte gå in.

Till slut fick vi lov att gå in och göra mat, 
och min svägerska och sambo gjorde oss sällskap till middagen :)

Efter att ha varit på jympa och lekt ute så var det välbehövligt för hela familjen att duscha/bada, och Fabian passade på att skvätta ner sin faster när han badade ;)

En underbar vecka med fint väder och umgås med både familjen och vänner :)
Hoppas nästa vecka blir lika underbar!

Kram Mia

Måste bara visa denna bild ;)
Mamman i huset, dvs jag var inte tillräckligt snabb att slänga blöjan,
så Fabian fixade det själv! :)
Fanns ingen påse upphängd, men han la den iaf i rätt rum, badrummet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar