torsdag 20 mars 2014

Träff fast av tråkiga skäl...

Var en liten grabb som somnade skönt och rätt snabbt 
efter att ha busat med sin pappas kusiner på 6 och 8 år hela eftermiddagen/kvällen :)

Tyvärr blev denna träff till, av tråkiga skäl, 
då vi i förmiddags var på begravning för min sambos moster.
Så Fabian har varit på sin första begravning, och han skötte sig bra.
Pratade lite men varken skrek eller grina.
Men det var tyvärr inte min första begravning.
Undrar hur många jag varit på... 
( pappa, morfar, klasskompis, jobbarkompis och många fler... 
tror det kan vara 11 st med den idag... )

Efter begravningen åt vi smörgåstårta, som min svärmor gjort och den är såå god!
Fabian verkade oxå gilla den :)

Umgicks, pratade och mindes tillsammans och nästan hela släkten var samlad.
Är ju alltid kul att träffas, men inte lika kul när det är sådan här tillfällen.

Tror vi inte setts på typ 12 år, men idag fick vi återigen träffa min sambos yngsta moster, 
hennes man och deras två busgrabbar, som Fabian gillade och busade med :)
De bor längst ner i vårt land, så därav har det inte blivit av att setts.
När vi väl åkt till Danmark, så har det blivit raka spåret, 
och när de varit upp så har vi inte hunnit setts.

Efter att de gått husesyn hos min svägerska så träffades vi ( jag, sambon och Fabian, mina svärföräldrar, min svägerska och hennes sambo och sambons yngsta moster med familj )
 hemma hos oss, och gick husesyn här hemma på nedervåningen innan vi bjöd på mat.

Min sambo hade gjort en sådan god jägargryta av fransyska? av älg som vi fått av min moster :)
 och till det serverades det potatis eller ris.
Trodde inte det skulle räcka så det fanns även pommes, lövbiff och bearnaisesås :)

Tog en kopp kaffe efter maten och fortsatte med husesynen på övervåningen 
och grabbarna bus följde med och fortsatte bus uppe och det var en liten grabb som njöt! :)

Kul att träffas, fast det var under tråkiga förhållanden!

Ta hand om er!
Kram Mia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar