torsdag 23 november 2017

Hälsat på lillfisen och myst!

Äntligen får jag skriva att jag blivit moster och syrran har fått sin bebis ❤️

Det har säkert många av er redan sett, då både hon och jag skrivit på facebook och instagram, 
och jag har fått tillåtelse att skriva detta, fast syrran inte skrivit något, 
men hon kanske skriver ett inlägg senare med hennes version och lite mera uppgifter.

Syrran ringde igår morse, och jag fattade först inte alls vad hon ville.😬
Hon fråga vad vi skulle göra efter vi lämnat Fabian, och vi hade inga planer, 
så jag trodde hon bara ville ha sällskap, men hon hade börjat fått värkar, så hon undrade om vi kunde skjutsa upp dem till förlossningen.
Så efter vi lämnat av Fabian på förskolan så åkte vi till dem, och visst hade hon värkar, men inte speciellt regelbundna, men packa de sista o åt frukost, 
sen åkte vi upp, och innan hon klev ur bilen, så fick hon en rejäl värk.

Då visste man ju inte hur lång tid detta skulle ta, 
om hon skulle bli hemskickad eller om de skulle komma en bebis samma dag.

Gått som på nålar hela dagen, inte fått speciellt mycket gjort, utan kollat på mobilen mest hela tiden...😁

Vid två hämta jag Fabian o inte hört nå, så då misstänkte vi att de fick vara kvar iaf.

Tog en tur till stan, för Fabian skulle till tandhygienisten, sen lekte vi på biblioteket o vänta på att mormor skulle bli klar, då vi skulle skjutsa hem henne o samtidigt bli bjudna på mat där.

Å så strax efter klockan halv fyra får vi ett kort på en bebis 👶🏼❤️


På kvällen efter vi ätit så facetime vi med dem, så vi fick se lilla bebisen ordentligt!😍

Var ner på stan igen idag, för att fika med tjejen jag är kontaktperson åt, 
och syrran fråga om vi skulle vilja köpa med oss nå mat upp till dem efteråt, 
då dagens mat inte var nån höjdare..
Visst kunde vi de och samtidigt fick vi se och hålla lilla bebisen😍❤️

Fabian vänta o vänta att de skulle komma ner med hissen 😬

Sebbe han hade fullt upp med att kolla alla sparkcyklar och sängar som for förbi...😉

Bebisen sov när vi kom, och föräldrarna fick äta i lugn och ro
( kors i taket för de brukar ju ha en förmåga att vakna när man själv ska äta )

Vakna efter ett tag och jag fick hålla, och somna om så sött hos mig.😍
Funkade tydligen bra o sova hos moster ❤️

Sebastian titta på sin kusin och sa mau 😹
Fabian han tyckte bebisen först skulle heta fiskmåsen, då den lät som de
sen Plutten, så den var så liten ❤️

Först smekte han bebisen på kinden och sen fick han hålla i bebisen, och tror de var en stolt kusin, ❤️
då han absolut inte hade varken bråttom hem eller att de blev tungt att hålla.😍

Sov helt enkelt gott i våra famnar!❤️

Mormor o Ove kom oxå dit, och mormor fick oxå hålla sitt barnbarn.❤️

Efter ca 2 timmar, så skulle de gå upp o ge bebisen mat 
och de var dags för oss att bege oss hem och ät middag.

Så söt!😍❤️




Sebastian drog av bebisen strumpan, och mormor satt på den igen och så drog han av den igen 😛


Han ville väl se foten, och tyckte väl bebisen kunde vara utan strumpor 😉


Stort Grattis till er än en gång!❤️

//Mia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar