torsdag 21 september 2017

Vänskap ❤️

Tidigare under veckan hälsa jag på en vän som jag känt sen vi var ca 6 år, 
men vi umgås inte lika mycket nu för tiden tyvärr 
men vi finns där för varandra o när vi träffas så är de inge brist på samtalsämnen 😉

Vi har gjort mycket ihop, både roliga saker, pinsamma saker så här i efterhand o vissa perioder umgicks vi nästan dygnet runt 😀

När min pappa gick bort var de bara hon jag fick en blomma av, 
för att visa att hon brydde sig om mig 
Inte mitt arbete eller vänner visade nå sådant, inte vad jag kan komma ihåg.

Så när hennes mamma gick bort så var de självklart för oss, 
dvs jag, syrran o vår mamma att skicka blommor till dem för att visa att vi finns här ❤️

Ungefär ett halvår efter att hennes mamma lämnat dem, så föddes hennes dotter, 
men tyvärr fick hon bara vara här på jorden i fyra dagar 😢
Så när de var begravning så fråga jag om jag fick komma, 
visste inte om de bara ville vara de närmaste men alla som ville fick vara med.
Jag känner att de är inte bara den som inte lever längre som man hedrar utan även anhöriga. 
Å lilla N som egentligen inte var så liten hann jag aldrig träffa eller lära känna,
men hennes mor har jag känt så länge så för deras skulle ville jag gå på begravningen.
Tacksam att jag fick komma på den fina begravningen o de uppskattade att jag kom ❤️

Men inte ska man behöva begrava sin dotter men de hade gjort de så fint 💕

Så nu är N med sin mormor i himlen ❤️

Inte velat tränga mig på o vilja ses o så, men så läste jag att hon var själv o då fråga jag om hon ville vara själv eller ha sällskap o hon ville gärna träffas 😊
 Så i tisdags kom jag till henne vid 18.30  och åkte inte förrän 00.45. 
Vi hade så mycket att prata om ❤️ 
Skönt o sitta bara vi två o prata ostört utan barnen 
men vi ska ses snart igen o då ska barnen få leka ihop 😀

Senast vi sågs riktigt var när hennes son var liten för ca 2 år sedan, 
och sen har de kommit så mycket i vägen att vi inte hunnit setts, mer än på stan och så.
Så de var verkligen på tiden och träffas!

Vi skulle ses strax innan hennes dotter föddes, 
men så samma kväll som jag tänkte att vi hinner nog inte, 
utan vi får ta de när dottern är född, 
så går jag in på datorn och Facebook 
och ser att hon är född men vet inte hur utgången kommer bli...😔

Vi kände, dvs jag, syrran och vår mamma att denna gång så väntar vi 
med att skicka/överlämna en gåva som visar att vi tänker på dem, tills senare. 
För precis när de hänt så kanske de redan får massa blommor och så, men sen då.
Så när jag hälsade på henne hade jag med mig 2 korgar, ja jag fick inte plats med allt i en.
Det var från både mig, syrran och vår mamma och innehöll hemmagjord sylt, en bok, pyssel, 
leksaker till storebror, te, kex, ost och marmelad m.m
En, eller snarare två riktig höstkorg 🍂🍁❤️




Däremot önskade de pengar, så de kunde köpa nallar till syskon, 
vars små syskon låg på Akademiska och självklart ville vi vara med på de ❤️

Så himla fint initiativ!❤️

Så himla lätt att syskon kommer i skymundan 
och de behöver oxå tröst och det ger en nalle 🐻❤️

Kramar från Mia❤️







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar