måndag 18 augusti 2014

Inskolning av Fabian

Inskolning av Fabian är nu klar, så nu börjar allvaret på riktigt!
Förutom han så är det tre pojkar och en flicka som skolats in nu, 
och imorgon börjar 5 nya barn att skolas in.
Senare i höst kommer två till, så det blir nästan en hel ny grupp.


Första dagen:

Båda var med första dagen men sambon åkte tillbaka till jobbet efter ca 2 timmar.
Började leka så fort vi kom innan för dörrarna.
Lekte både ute och inne.
Blev ledsen och ville ha nappen på slutet av ute leken för att han var trött och blev ännu ledsnare när han inte fick nappen.
Blev glad igen när han fick tvätta händerna och sen äta mat.
Åt inte så mycket men det berodde nog på att maten inte föll han i smaken.
Efter lunch var de vila och Fabbe somnade först men sov bara i 45 minuter, och vakna och blev ledsen när inte jag var där. Men satt bara i ett annat rum så de gick snabbt över när jag kom.

Gick lite tidigare då de andra barnen fortfarande vilade och han egentligen fortfarande var trött men inte ville sova mer.

Andra dagen:

Ungefär det samma förutom att pappan inte var med.
Godare mat idag så han åt med stor aptit :)
Stannade kvar typ längst av inskolningsbarnen, för att lekte och hade så kul :)

Tredjedagen:

Lekte på och hade kul :)
Lämnade han själv och satte mig i personalrummet medan de var ute och det var inga problem :)
Sa bara mamma där när han kom in och såg mig :)

Fjärde dagen:

Lämnade han själv i ca 1,5 timme medan de lekte inne, hade sångsamling och gick ut, och det gick så bra :)
Han frågade nån gång efter mig men sa bara mamma dricka kaffe eller mamma fika ;)

Femte dagen, dvs idag:

Lämnade han själv efter att han börjat leka på morgonen, och åkte sen hem och ingen ringde efter mig.
Sa hejdå och att nu åker mamma, och han sa ja, sen var de inge mer med det :)
Min stora kille!

Vid lunch sa han mamma stol, då jag varit med de andra dagarna och ätit, men då sa de bara att mamma äta hemma och då var han nöjd.
Vilan hade gått bra, och efter han vaknat efter 45 så somnade han om i en av fröknarnas ( ja jag vet att de inte heter så men jaja... ) famn men när hon skulle lägga ner han så vakna han och sa läsa bok ;)
Han hade både haft filt på sig och tagit av sig byxorna, och det var bara för att mamma inte var med ;)

Hade tom med bajsat och det gör de inte i första taget, utan först när de är trygga.
Så antingen var det väldigt nödigt eller så är han redan trygg där.

Fabians moster följde med när han skulle hämtas och samtidigt passa på att hälsa på sina gamla kollegor :)
Fabian ville inte åka hem idag utan tyckte han kunde stanna där :)

Gått jättebra att han var där själv så det bådar ju gott, men visst kommer det komma bakslag, 
men en bra början iaf :)

//Mia


1 kommentar:

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar