onsdag 9 oktober 2013

Fabbes vecka, vecka 40

Måndag:

Blev ingen öppnis för oss idag då jag är förkyld.
Så jag och mamma lekte inne istället, eller kanske mest jag ;)


Efter lunch kom farmor och farfar och hälsade på, så jag fick busa med dem :)

Mamma fick lov att skjutsa mormor till sjukhuset och under tiden passade farmor och farfar mig.

När det var dags för mig eftermiddagslur så var det även dags för farmor och farfar att bege sig, 
och då tog jag å mamma en promenad fast de regnade men vi hade ju redan fått på oss kläderna. 
Mamma handlade kyckling och sen möte vi upp moster och hon följde med hem.

Jag hjälpte till med maten genom att sitta på köksbänken :)

Pappa var och hämtade mormor (de var ingen fara med ögat men man vill ju kolla upp det.)
så mormor fick oxå mat här.
Mamma tänkte att de skulle slippa tänka på mat, eftersom vi inte visste hur lång tid det skulle ta för mormor.

Tisdag:

Hämtade upp moster när hon slutat och sen uträttade vi lite ärenden både på Ingarvet och på stan.

Kikade förbi Elis och Erica och lämna Elis present samt en klänning till Erica som hon köpte av moster.
Fick komma in fast det rinner ut näsan, då de sa att nu borde det inte smitta.

Lekte lite där samt åt mellis/fika :)

Lekte ingenjör på kvällen genom att putta ut en stol i hallen och sen lägga upp rundstaven mamma köpt tidigare under dagen, på stolen :)

Onsdag:

Tog en promenad innan lunch med granntjejerna och deras mamma upp 
till Babyproffsen och köpte nässpray samt posta ett brev på Rolf Ericsson.

Fick gå den sista biten hem :)


Knas med sovtiderna idag så pappa hade en liten gnällig pojke hemma på kvällen medan mamma var iväg.
Jag å pappa tog en promenad samt gungade lite förutom att vi lekte inne.

Pappa fick mig att somna, men sov bara i 15 minuter och sen tänkte inte jag sova nå mer... 
Somnade ca 22, efter att mamma kommit hem...

Torsdag:

Min dyna till vagnen var klar, så vi drog till Knoppen och hämtade den samt de andra grejerna vi beställt.



Det gjorde vi på förmiddagen och mamma hade förhoppning av att jag skulle somna på vägen hem men icke, så vi la oss och myste i sängen när vi kom hem och jag somnade så skönt.

Efter lunch gick vi tillsammans med granntjejerna och deras mamma 
till lekplatsen i Nedre Norslund och lekte :)
Men jag ville mest gå och gå :)


Min kompis Nikolajs mamma kom till lekplatsen för han skulle låna lite kläder av mig :)

Pappa började med en lite pannkakssmet men så kom mormor och moster och de stannade gärna och åt, 
så då fick han göra lite till :)
Själv ville jag inte ha pannkaka, så det blev gröt istället.

Gick ut i hallen och tog fram mina skor, så moster klädde på mig och sig själv och sen tog vi en promenad ner till nästa gatan och sen hem igen, för jag ville ut och röra på mig innan jag skulle sova.
Under tiden hade mamma och mormor hängt upp nya gardinen och lagt på dynan :)




Fredag:

Tog en promenad och bokade tid för service på vår bil och sen gick vi lite till så jag skulle få sova, 
för efter lunch kom moster och sen hämtade vi upp mormor för att åka till Rättvik 
och gå på marknaden och gick det gjorde ja :)

Vi köpte korv i ett stånd, och även en till mig som mormor matade mig med, men då fick hon ju äta sin korv efter oss och jag såg ju att hon hade kvar, så jag snodd åt mig en till bit ;)

Fick åka min första karusell, nämligen flygplan :)





Såg massa vovvar som jag heejade på :) och två vovvar fick jag pratade 
och den ena nafsade mig i vanten. 
Undrar om de kände doften av leverpastej...

 Träffade på gammelmormor, Nova och hennes mormor :)
Vi skulle ha gått hem till gammelmormor men han inte, då de blev för sent..

Moster hade nog med att hålla mig vaken på vägen hem...
Men hemma hos oss så fick moster mig att sova!

Lördag:

Farmor och farfar ville låna mig, så jag blev dit skjutsad på morgonen 
och mamma och pappa passade på att fixa hemma.

Kul att komma bort då man får extra mycket uppmärksamhet :)

Lekt, busat och gått och gått :)
Provade även att sitta i leksakslådan :)
Samt ätit bra. Inte så konstigt då farmor gjort så goda frikadeller :)

Farmor och farfar trodde de kunde äta korv, utan att jag fick... Nej nej... Jag snodde åt mig en bit :)

Mamma och pappa kom ut på eftermiddagen
och blev bjudna på mat och faster kom oxå ut och åt med oss :)

Fick bada i hon och plaska det kan ja :)

Söndag:

Fick ut och leka med farmor och farfar idag med :)
Blev dit skjutsad tidigt på morgonen. 
För sen skulle mamma, pappa och moster dra till Stockholm och gå på mässa.

Jag, farmor och farfar tog en promenad och vi stannade både här och där och pratade med folk :)


Tur för dem att de kom hem med lite grejer till mig :)

Hade precis somnat när de kom och hämtade mig, men vaknade efter ett tag då jag hörde mamma och pappas röst och höll mig vaken hela vägen hem och sen fick pappa mig att somna.

Avslutar denna vecka, med dessa bilder :)



Bilder från veckan, då jag var ute och gick med min väska :)

Kram Fabian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar