torsdag 24 oktober 2013

Bakning är ju så kul och gott!


Är inne i en bakperiod nu, och bakar mest hela tiden :)
Fikabrödet som vi hade i frysen tog ju på något konstigt vis slut när Fabian hade kalas, 
så nu vill jag fylla på det igen samt prova nya härliga recept :)

Via jultidningar köpte jag denna tidning, 
och i tisdags så blev det en rabarberkaka med kanel bakad.
Fabbe hjälpte till på sitt vis, med att kika så mamma gör rätt samt rör i sina egna bunkar :)
Tycker om när jag vispar med elvispen :)



Självklart skulle Fabbe få något gott oxå, så jag gjorde äppel- och lingon röra/kräm/efterrätt 
eller vad man nu ska kalla det.
Gillas iaf av Fabian :)


Hälsade på mamma igår onsdag och då passade jag och syrran på att baka brownie med julsmaker.
Kommer dock inte ihåg vad den hette...
Men den blev rätt god!

Idag, torsdag slängde jag ihop en Lingonkaka, medan Fabbe sov sin förmiddagslur.
Fick smaka på denna goda kaka hos Erica, och den var så god så jag fick lov att testa själv.



Blev god, fast den blev lite bränd runt om, men det går ju att ta bort.
Man skulle bre ut degen...jo men visst när det typ var som paj deg...
gjort nå fel?
Ska då ha haft i alla ingredienser.

Nu på kvällskvisten var vi iväg och handlade och då blev det mer bakgrejer inköpta, 
så nu ska några till recept testas :)

// Mia

2 kommentarer:

  1. Nu är tävlingen där du kunde vinna ett valfritt plagg från smallones avslutad, kom in och se om det var du som vann!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag såg den via Gustav & lillans Facebook sida, men jag hittade den inte på hemsidan så jag skrev till dom och den fanns tydligen bara i affären. Men det går att beställa via mejl också, så jag funderar på det :)

    SvaraRadera

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar