måndag 3 juni 2013

Fabbes vecka, vecka 22


Måndag: 

När pappa slutat jobba kom han hem och hämtade mig och mamma, 
och så åkte vi till affären och köpte färg samt en grind, så jag kan busa uppe utan att ramla ner för trappan.
Var så nöjd att få komma iväg, så de gjorde inge att mamma och pappa glömde min napp hemma.

Hem och åt middag, sen fick jag sova ute i vagnen en stund medan mamma och pappa målade, 
och när jag vaknade så var mormor och moster här, så jag fick mysa lite med dem :)

Tisdag:

Mamma passade på att pyssla lite här hemma medan jag sov min "lurer".
Första luren hann hon ta reda på våra kläder, andra gjorde hon ren toan och sista så städade hon av, 
så jag slapp leka dammsugare med mina byxor.
Så nu är det rent och snyggt, och alla min fina fläckar under min matstol är nu ett minne blott, 
tills det kommer nya :)

Under dagen tog jag och mamma en promenad och inspekterade några lekplatser här i krokarna, och den närmast oss gungade jag på, för där finns en sådan bra bebisgunga :)
På en annan lekplats provade jag rutschkanan, och det var oxå kul :)

På kvällen kom min faster och farbror förbi och lånade släpis, så då fick jag mysa med dem ett tag :)

Onsdag:

Tog en promenad till mosters jobb, men på vägen stannade vi till så jag fick gunga :)
Sen gick vi till stan, för att jag skulle på 8 månaders kontroll, och moster var med :)
Vägde nu 8,5 kg ( borde väl ha vägt ca 9 kg, men tappade ju typ 1 kg när magsjukan härjade i min kropp. Men vikten är iaf på väg upp igen. )
2 cm hade jag vuxit, så nu är jag 72,5 cm.

Vi hann även gå en liten vända på stan innan vi gick bort till Bvc, och sen åkte vi med pappa hem.

Stannade bara till hemma, och hämtade mat till mig och presenterna och sen gick vi bort till Bea med familj för att se lilla tjejen och gratta Robin, som fyllt år.
Fick hoppa studsmatta med moster och Robin, och det var kul :)

Torsdag:

Innan min förmiddagslur, så satte mamma mig i vagnen och så tog vi en promenad, och mamma var så snäll och stannade vi lekplatsen så jag fick gunga :)
På vägen hem så lutade mamma omkull ryggstödet, och det tog inte lång tid innan ögonlocken slogs ihop...

Efter lunch så gick jag och mamma ner till stan, för att möta upp tjejen hon är kontaktperson åt.
Var dock lite grinig på vägen till stan, antagligen trött men man kan ju inte sova bara sådär... 
ville inte sitta och inte ligga, till slut tog jag mammas telefon och ringde pappa, och då blev det lite bättre.
Vi gick iaf  till Gobiten för de skulle käka glass, och jag fick en smoothie som jag älskar :)

Söta kaninen vann Elin, och den fick jag :)
Så snällt! Tack!
Kikade även runt lite på stan, då det var Falu kalaset och 
sen gick jag och mamma bort till pappa, men då somnade jag på vägen...
Åt middag på pappas jobb, och sen kom mormor och moster och vi åt på Tzatziki, innan vi gick på ner på stan för att gå på crusingen, och det var spännande. 
Massa bilar och folk, sånt gillar jag :)
Mest spännande var bilar som lät och var stora, som bussar :)
Helnöjd var jag hela kvällen, och hade inte napp alls. 
Vi åkte hem vid 20,30 men inte för att jag var missnöjd utan för att det var ett tvprogram som skulle ses.
Men den natten sov jag bra :) Somnade 22 och sov till 06.

Fredag:

Vilken dag! :)

Moster kom hit när hon slutade, ca 13 och sen tog vi bilen till Slussvaktaren och köpte glass, 
och till mig hade de med frys mango, och det var mumma!
Kikade lite på båtar och hittade en skojsig lekpark :)
Gungade, åkte rutschkana och kröp i en tunnel :)


Moster följde med mig och mamma och handlade, och när vi kom hem från handlingen så hann de inte mer än lägga mig i vagnen så somnade jag. Var så trött!
 När jag sovit klart, så hade pappa och mormor kommit hem/hit, och då fick jag inviga poolen, 
och det var kul för jag älskar ju att plaska!
När jag tröttnat på att bada så kröp jag ut poolen, men fastnade med ena benet... 
de liksom sögs fast i poolkanten...


Vi grillade lite, och jag fick så klart annan mat och gud vad gått det var. Åt och åt :)

Sen fick jag även testa sandlådan, hihi! 
Kröp runt, satt och smakade även :)
Var sandig från topp till tå, så de blev en dusch för mig.

Sen fick jag sitta ute i pyjamas och mysa!

Lördag:

Mamma skjutsade ut mig till mormor och helgmorfar, för de skulle passa mig idag :)
Eftersom mamma och moster skulle på loppistur, 
och pappa fortsätta med verandan så den blir klar nån gång.
Men jag är gärna där och de har gärna mig, så de är bra :)

Åh vad jag har busat :)
Körde runt med telefonen i gåstolen ( som är kvar hos mormor sen min mamma var liten, typ jättegammal...) och lekte tittut med gardinen ut mot verandan :)
Fick även följa med till stan och sen handla mat, och jag var så snäll och nöjd!
Fick en ballong på Citygross men även en skopa till sandlådan.

Mamma och pappa hämtade mig på eftermiddagen och 
då for vi direkt ut till farmor och farfar och busade där :)
Farmor la ut en stor filt, men inte tänkte jag bara leka på den, 
utan jag ville ju även utforska gräset och buskarna utanför...

Blev grillat där, men inte fick jag nå grillat utan jag fick annan god mat istället.
Men efterrätten fick jag smaka, nämligen jordgubbar :)


Söndag:

Mamma och pappa hann inte mer än klä på mig, och sen öppnade pappa ytterdörren och då ålade jag kvickt som attan ut mot dörren och även ut på verandan, och blev genast lortig.

Blev överbjuden till grannarna och gunga hos dem, 
och sedan fick jag fina papperspresenter av granntjejerna på 2 och 4 år :)

Stannade även där på fika :)

På eftermiddagen kom moster, mormor och helgmorfar förbi med lite grejer och hämtade även cykelstället.

På kvällskvisten var vi bjudna på grillat ( ja även idag :) ) hos faster och farbror :)
Å där var även farmor och farfar :)
Så det blev ännu mera bus och mys!

Kram på er! // Fabbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar