söndag 6 november 2016

Veckan (v.42)

Måndag:

Öppnis i Hosjö på förmiddagen :)

Efter lunch tog vi en tur in till stan o hälsade på min vän Elin och tog med lite gött fika :)

Hängde på mamma o Ove o handla på City gross, sen blev vi bjudna på mat hos dem :)

Tisdag:

Kikade ut från mitt pysselrum, när jag städade och vad får jag se :)


Hämta först syrran sen åkte vi o hämta Fabian på förskolan o tog en tur till Torsång o fika där :)


Var förbi bibblan, mamma/mormor o så på väg hem innan vi skjutsa hem syrran.

Onsdag:

Barnvakt av farmor o farfar, då jag hade skola. Tack! :)

De kom vid 8 och åkte vid 20, så en hel dag fick mina grabbar med dem :)

Bjöd på lunch o middag så klart när de ställer upp o är barnvakt!


Fabian beställde ett träskmonster av farmor o här är det :)

Torsdag:

Fabian på förskolan o jag passade på att se en film i skolarbetet, när Sebastian ändå sov. 

Sen tog jag o Sebastian en tur till stan och mötte upp Eva o Sigge 
och tog oss en tur samt luncha ihop :)

Hämta Fabian o for till lekparken i Norslund o lek med Nikolaj o dagbarnen stod på schemat :)


Fredag:

Nallefest på förskolan, o så klart vi åkte dit :)

Bjöds bl.a. på nalletårta :)


Efter öppnis for vi direkt till mamma/mormor o lunch där 
innan vi hämta upp syrran/moster
o åkte till Rättvik o urnsättning av Svea.



Så fint! ❤️
Bara vi syrror, mamma, Ove o barnen❤️

Fabbe hjälpte mormor o hissa ner urnan o sen fick han stänga av kyrkklockorna.

För oss är det självklart att barnen ska få vara med, oavsett om det är glädje eller sorg.

Hälsade även på min mormor.

Åt på Max, dit även pappan i huset kom.

Han var på utbildning hela veckan i Stockholm, så jag har fått ta hand om barnen helt själv, 
o var mest orolig över kvällarna o nätterna men de har funkat otroligt bra.
Bättre än jag förväntat mig.

Lördag:

Pysslat här hemma på förmiddagen, med att måla kottar jag o Fabian.


Handling innan vi for ut till barnens farmor o farfar, där vi fika o åt mat :)
Vi tog med oss mat, som vi lagade o åt där :)


Fabian har skrivit sitt namn.

Sebastian fick fina leksaker, virkade av farmor! :)



Söndag:

Jag o Fabian bakade :)

Snabba kanelbullar


Chokladbollar


Mjölkchokladkladdkaka


Mums!
Tre olika sorter, då alla i familjen ville ha olika :)

Åkte ut till mamma/mormor o Ove på eftermiddagen o käka tacos o vi bjöd på fika :)

/Mia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar