onsdag 9 november 2016

Höstlov (v.44)

Måndag:

Efter vi gjort oss klara, åkte vi ut till mamma/mormor då Fabian skulle få vara där alldeles själv, 
så vid lunch for jag o Sebastian hem utan Fabian.

Han sov även kvar där ❤️

La på nya överkastet som mormor o moster köpt till Fabian i Ullared 👍😄


Fabian hade lekt, hjälpt Ove byta däck o hjälpt mormor ute i trädgården 😄

Tisdag:

Jag o Sebastian tog de lugnt.


Fabian o mormor hade satt på sig raggsockor, tänt brasan o myst i soffan 😍

Första snön kom o hos oss låg den kvar.


Jag o Sebastian var förbi mitt jobb o lämna tillbaka en bok,
 som jag lånat av en jobbarkompis, till skolan.

Hämta upp mamma, Ove o Fabian o åkte till affären o handla
 innan vi blev bjudna på mat hos mamma o Ove 😋

Onsdag:

Skoldags för mig, så barnens farmor o farfar kom o myste o lekte med dem ❤️

Fabian hade provat skidorna🎿, pulkan o byggt snögubbar 😄



Sebastian sov så skönt ute under tiden.

Torsdag:

Lunch på Mimos med Fabians kompis Nikolaj, hans syster o mamma
 o sen kom även pappan i vårt huset dit 😄

Teater på bibblan efter lunchen 😄

På kvällen lämna jag grabbarna hemma o åkte ner o åt middag på Kopparhatten med min vän Elin 
o sen mötte vi upp syrran o gick o kika i stan på tjejkvällen 😄


Fredag:

Halloweenfest 👻 på Öppnis på Stefansgården, och dit gick vi så en härlig promenad 😄

Nikolaj, hans mamma o dagbarnen gjorde oss sällskap där 😄

Sång, fika, magiska påsen o pyssel: spöken avritade av fötterna 👻

Efter lunch blev de lek inne samt pyssel 😄

Lördag:

Tog de lugnt o var hemma på förmiddagen sen tog vi oss en tur o handla, hämta paket osv.

På väg tillbaka hämta vi upp Emma, och åkte upp till pappa/morfar o tände ljus! ❤️
Så fint på kyrkogårdarna vid allhelgonahelgen, då så mycket ljus lyser! 🕯


Mormor o Ove bjöd vi hem på mat :)

Söndag:

Fixa lite ute, som att ta ner gungorna, mata fåglarna, gick iväg o slängde tidningar o kartonger m.m
Sebbe han somna ute i vagnen o sov så skönt!

På eftermiddagen var vi bjudna till barnens faster o farbror, för att fira Simon som fyllt år!🎈🎁
Blev bjudna på gött fika! 🍰🍪

Fabian rita en teckning åt Simon!🎨


//Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar