fredag 8 maj 2015

Fågel flyg

Här om dagen hörde vi ett BOOM, och såg att en fågel som flugit in i rutan, 
och låg på rygg nedan för sovrumsfönstret.

Gick ut och petade på den försiktigt med en pinne, så att den skulle komma på fötter, 
och till slut kunde den ställa sig upp, men sen stod den bara där och kikade.

Jag och Fabian kikade till den med jämna mellanrum, men den bara stod där.
Kanske den skadat sin vinge och inte kunde flyga därifrån...

Fabian var så bekymrad över fågeln, och han pratade om fågeln hela dagen och tog sin lilla korgstol, och ställde den vid fönstret och kikade på den flera gånger.
Han ringde sin mormor och berättade om fågeln.

En stund senare sa han Ove komma väcka fågeln.
Då sa jag att då får du ringa Ove, så han ringde och pratade med han oxå, 
fast han nyss pratade med sin mormor.



Men jag tror allt det fick ett gott slut, för efter flera timmar ( kändes det i alla fall ), 
så var fågeln borta.
Våra katter var inne, så de hade inte tagit fågeln, 
så jag hoppas den piggnat till, kanske den var chockad,  och flugit sin kos.
Det är iaf vad vi sagt till Fabian, och jag hoppas innerligt det stämmer.

//Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar