fredag 26 september 2014

Två mysdagar :)

Två riktiga mysdagar :)

Igår hälsade jag på min vän Eva och hennes söta dotter Chelsea! :)
En liten söt och go tjej på snart 7 månader, som mest hela tiden ler åt en, det är så man smälter!

Mys, prat i massor, för när vi träffas så är det inte ens tyst en sekund typ ;), 
fika och en promenad hann vi med :)

Fotade lite under promenaden som varade i ca 1 timme 
och enligt Endomondon, så gick vi 4,55 km och 7000 steg :)







Å idag har jag och Fabian bara varit hemma och tagit dagen som den kommit, och bara myst!
Tänkte se Hela Sverige bakar medan Fabbe åt välling i vår säng imorse, men det var nå tekniskt fel, så fick se den nu medan Fabbe sov middag.

Ritade och sen gick vi ut en sväng och plocka lite löv, och gick in och pyssla :)


Bakade en kaka, men min hjälpreda stack iväg mitt i alltihopa men kom tillbaka, 
när äpplena skulle skivas och läggas i.
Var nån som knyckte äppelbitar av mig ;)
( Är bara glad att han vill ha äpplen, då han är dålig på att äta frukt. Bär går bättre. )

Invigde rosa sleven och rosa måtten jag fick 
i present av min svägerska med sambo och svärföräldrar :)


Bakade en Äppelkaka med choklad, eller kanske man ska kalla det en kladdkaka med äpplen :)
Hittade iaf receptet hos Fredrik, som var med i Hela Sverige baka förra året! :)

Hade ingen mörk choklad hemma, så det blev mjölkchoklad istället.
Hoppas det blir lika gott!
Inte smakat än, utan de blir senare när vi ska fika hos mamma/mormor.

Efter att jag bakat klart, och höll på att plocka undan så skulle Fabbe baka, 
och tydligen skulle det vara mycket socker, 
Då jag fick hälla i socker mest hela tiden (självklart på låtsas ) och de skulle vara russin och blåbär i, och sen ägg. Å vatten, Så de blev lite blött men vad gör de när han är nöjd och leker :)

När vi satt och åt lunch, sa jag något om att Fabbe knyckt äpplen, 
medan jag bakade och då säger han Fabbe busig ;)

Mamma/mommo kom förbi efter hon varit hos läkaren, så Fabbe drog med henne in tills itt rum, 
och skulle bygga med lego Duplo :)
Hann leka en stund innan Fabbe skulle sova.

I eftermiddag när Fabbe sovit klart, ska vi köpa en tårta, och sen åka ut till mamma/mormor, 
och fika och sen äta middag där, då hon fyller år idag!

Stort Grattis Mamma/Mommo!! :)

//Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar