onsdag 21 maj 2014

Senaste dagarna

Länge sedan jag skrev nu, så det är väl dags :)
Hänt lite roligheter på sistone som jag måste får berätta.

Vi tar det från idag och bakåt...

Idag onsdag är jag och busar hos farmor och farfar medan mamma och pappa jobbar :)

Tisdag:

Öppna förskolan Pärlan på förmiddagen och efter lunch hämta vi upp Emma och åkte till Borlänge.

Provade detta vrålåk ;)



Avslutade med att käka hos Mommo och Ove,
då mamma ville ha leverbiffar och vi passade på när pappa ändå inte var hemma.

Måndag:

Öppna förskolan i Hosjö och mina kompisar Elis, Majken, Emmy och Axel mfl. var där :)



Vi var ute och lekte, då det var så fint väder!



Söndag:

Avslutning på min jympa, och vi fick festis och frukt
samt att vi fick gå upp en och en på prispallen och få diplom!


Efter jympan följde jag med mamma och Emma på loppis uppe i Slätta, 
där min kompis Elis bor och jag gjorde lite fynd, som ni kan läsa i ett inlägg lite längre ner.
Åt lunch hos Elis, lekte med vatten och så sov vi samtidigt 
och när vi vakna fick vi god fruktsallad med grädde och sen röjde vi i lekparken :)

Åkte förbi och kolla läget hur det gick med verandan hos Suss och Simon, 
och där var förutom pappa och Simon även Paffa :)

Myste och busade i gräset i skuggan och kollade när de jobbade :)

Provar mosters skor med mina skor på :)
Visst passar de bra?!


Avslutade den fina dagen med att äta pizza hos mommo och Ove
och paj till efterrätt men jag åt mest vaniljsås ;)

Varit ute i princip hela dagen :)

Lördag:

Kosläpp i Karlsbyn stod på dagordningen och vi åkte dit så pass tidigt så jag hann med att åka/trampa tramptraktor :) samt äta glass innan korna släpptes ut :)

Vi blev bjudna på min favorit mjölk! :)

Kikade på korna



Men jag var mest fascinerad av den stora kon som blåste omkull...


...samt kon som bajsade ;)

Efter korna så åkte vi iväg och åt tillsammans med min kompis Elis och hans familj på Staberg,
 och jag passade även på att kika på bä, bajsa och spana in battnet i dammen :)

Grillade hos Mommo på kvällen och jag var inte sämre ;)



Fredag:

Pappa är ledig, och kommer så vara alla fredagar tills han har semester :)

Mamma fick lov att jobba lite på fm så jag och pappa gick ut och lekte då det var så fint väder :)

När mamma var klar tog vi en promenix till stan och jag fick titta på alla traktorer,
och andra skojiga fordon och en och annan hund :)

Käkade lunch på stan och sen tog jag en tupplur medan mamma och pappa begav sig hemåt.

Efter mellis åkte vi iväg på en tur, och jag hamnade i himmelriket, 
nämligen på ett ställe där det fanns massa klipp klipp ;)

Väl hemma igen så kikade jag när pappa klipp klipp, gav mamma massor av blommor och lekte på verandan och gjorde hinderbanan, som består av att gå i mellan på en stege och klättra på jordpåsar ;)




Kvällen avslutade med att mommo, Ove och Emma kom och åt med oss :)

Torsdag:

Fick besök av bebisen Chelsea på två månader och hennes mamma Eva :)
Blev inte ett dugg avundsjuk fast mamma höll i Chelsea.


Åt massa grädde till både lunch och mellis, och det är så gott!
Tyvärr fick jag inte bara äta grädde...

På kvällskvisten fick jag följa med mamma, pappa, Mommo, Ämma och Nova på Cirkus, fast det var sent och jag skötte mig exemplariskt, iaf under första akten. Satt helt still i mommos famn!
Var både hästar och hundar :)
Hundarna åkte rutschkana ;)

I andra akten så ville jag se mer av vovvarna men det var bara massa annat, 
så på slutet kom myrorna tillbaka i rumpan.
Men snäll var jag!


Onsdag:

Fick besök av Simon, 5 månader gammal och hans mamma Sara, 
som mamma gått i skolan med på låg och mellanstadiet.

Först tog vi en promenad sen fick Simon ligga på golvet och leka och jag röjde runt bredvid, 
och det tyckte Simon var spännande då jag både lät och rörde mig :)

Han härmade oss oxå, men bla bla ;)

Efter sovning fick jag göra nå som mamma aldrig tillåtit mig göra förut, 
och det var att äta mellis samtidigt som jag fick se på film, men det var så mysigt!


På eftermiddagen/kvällen kom tjejen mamma är kontaktperson åt hit med taxi, 
så nu säger jag taxi mest hela dagarna ;)

De bakade och lagade mat, och jag busade runt som vanligt!

Min nalle fick prova min ena sko :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar