torsdag 12 september 2013

Fabbes vecka, vecka 36

Ny vecka, med massa lekplatshäng och annat skoj :)

Måndag:

Jag, mamma och min kompis Elis och hans mamma Erica, möttes på stora parkeringen uppe på Lugnet, borta vid ishallen och sen gick, eller mammorna gick och vi blev burna, till Lugnet för bad stod på agendan!

Vi badade i både lilla bebisbassängen samt i mellanbassängen och det var så kul! 
Plaskade, åkte rutschkana, kröp runt och bara njöt!
Tog även en liten paus för mellis, som mamma tagit med sig till både mig och Elis. 
Hemmagjord äppelkräm! Mums!

Jag var så nöjd från att jag kom ur bilen tills vi kom tillbaka till bilen. In ge gnäll alls :) 
Varken i badet, när vi duschade eller under mellis...

Dit måste vi åka snart igen! 
Men då har våra mammor sagt att de ska ställa sig utanför entrén och betala för parkeringen, 
för de tyckte vi var tunga att bära på...

Mamma han knappt ut från parkeringen innan jag somnade så skönt i bilen. 
Det tar på krafterna att bada.

När pappa kommit hem, och vi ätit middag så blev det en promenad till Willys och handla lite. 
Jag körde kundkorgen som vanligt, och nu kunde jag visa pappa!

Tisdag:

Lekparkshäng hela dagen :)

Först på förmiddagen gick jag och mamma och lekte i lekparken vid oss :)



Tog en promenad på vägen hem, och jag spanade in detta bygge :)


Mamma hade glömt att ta med ett par extra strumpor, då min blivit blöta så man tager vad man haver :)


Efter lunch gick vi till en annan lekpark, och dit kom Robin, Bea och Jennifer :)
Robin och jag busade :)
Fick även åka rutschkana med Robin :)

Vi hade med oss mellis som vi åt i lekparken!

På kvällen kom min moster och mormor och hälsade på, och vi bjöd på fika.

Onsdag:

På förmiddagen var vi ute på verandan hemma hos oss och busade :)

Jag spanade i krukorna, och kanske pillade bort nån blomma...


Efter lunch åkte vi till mammas kompis Evelina, och där busade jag runt tillsammans, med de andra barnen (Jesper, Melvin, Benjamin, jag och Vincent )
och så var Joakim där, men han är lite för liten än att vara med och busa.
Fick även god mellis :)

Somnade i bilen på vägen hem, men sov inte så länge.
Åt middag och sen var vi ut och busade hemma,och grannarna kom över och snackade.

Även idag kom mormor och moster förbi, men bara en liten snabbvända, då de skulle vidare. 
Men med sig hade de nyplockade hallon :)

Torsdag:

Jag och mamma myste i deras säng, och det var även där jag sov min förmiddagslur,
medan mamma låg brevid och läste.

Efter lunch tog vi en promenad med granntjejerna och deras mamma, till en lekplast lite längre bort. 
Tredje lekplatsen den här veckan :)

Jag lekte i sanden, åkte rutschkana, klättrade upp till rutschkanan, 
gungade i stora gungan, både själv och med Elin :) samt provade gungbrädan :)

Jag kommer...



Kan själv :)

In på Willys på vägen hem och handlade lite till, och sen somnade jag så skönt i vagnen på vägen hem.

Men när jag vaknade så var det bara pappa hemma, och ingen mamma.
Gick/kröp runt i alla rum och letade och ropade efter mamma men hittade ingen mamma...hon var borta!
Till slut så fick jag väl inse att det var bara jag och pappa, och nöjde mig med det!

Men som tur var kom mamma hem lite senare, då hon varit ute och ätit :)

Fredag:

Ute och lekte i lekparken idag med, på förmiddagen :)

Efter lunch bestämde sig mamma och jag för att dra ner till stan och gå på öppnis :)
Jag tycker det är så kul att vara där :)

Gick förbi pappa och sa hej, innan vi drog ner till stan där jag fick mellis.
Kikade även i lite affärer, innan vi åkte och hämtade upp moster som slutat jobba.

Förbi hemma, så mamma kunde hämta middag till mig, 
sen åkte vi ut till mormor och jag fick middag samt busade runt :)

Lite senare hoppade vi in i bilen allihopa och hämtad upp pappa, och sen drog vi till stan för att äta middag för att fira mamma som fyller år!

Lördag:

Idag blev jag 11 månader,det ni!
Firade det med att ta ett bad på morgonkvisten!

Jag, mamma och pappa åkte till Ica och handlade, och jag satt och stod i kundvagnen :)
Ställde mig även på mammas frukostbröd och satte mig på det! Hihi!

Vid ca 14 dök farmor, farfar, faster, moster, mormor och helgmorfar upp för att fira min mamma :)
Det blev fika och middag ihop och de busade för fullt med mig :)
Jag gick och gick och gick med farmor, så båda var helt slut!
Blev ganska så svettig, så jag drack vatten som bara den och innan läggdags behövde jag duscha av mig.
Medan jag duschade så tror jag allihopa var in i badrummet och kikade på mig och mina bus :)

Söndag:

Fick följa med mamma och moster på loppis i Bojsen, 
och fick med mig hem lite fina grejer, som böcker och två T-shirtar.
Fastnade genast för den med polisbilar, så den höll jag i länge :)


Mamma och msoter skulle baka, så jag och pappa lekte och busade :)
(Lekte inne, tog en promenad samt fick lek i lekparken m.m)

Innan vi skjutsa hem moster, så åt vi middag på Max, men jag hade middagen med mig :)

Vi var ut och plockade lite hallon och samtidigt passade jag på att gräva i mosters land, 
så jag var jordig lite här och var men kul var det :)

Kram på er!
//Fabian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar