måndag 27 maj 2013

Fabbes vecka, vecka 21

 Funderade om det ens var någon idé att skriva nå om veckan som varit, då den mest bestått av skit!
Men slutet av veckan var ju bättre, så jag skriver ändå :)

Måndag-Torsdag: 

Mådde dåligt, dock ingen feber. Men magen krånglade så pigg var jag inte. Sov mest!
Orkade leka lite grann, och som min Bvc sköterska sa: Orkar man leka behöver man inte gå till doktorn!
Mamma och pappa var oroliga att jag skulle bli uttorkad, så därför var de i kontakt med bvc.

Men på torsdag kväll började jag äntligen äta lite, och matlusten var tillbaka! Jippi!
Tror det var majskrokarna som gjorde det!

Fredag:

Var lite busig, och lyckades få med mig lyktan :)
( den fastnade på gåstolen)



Myste hemma med mamma och på eftermiddagen tog vi faktiskt en promenad,
för vi kände att vi behövde lite luft.
Passade på att möta upp moster, då hon slutat, för vi tänkte faktiskt åka ut till mormor och hälsa på,
fast jag inte är friskförklarad än.
Men eftersom de oxå haft samma skitsjuka och vi umgåtts innan vi visste att vi hade den,
så kände vi att det inte spelade nån roll.
Vi ville inte sitta själv på en fredagskväll då pappa var på afterwork.

Mamma tittade bort i några sekunder och då hade jag lyckats
sätta mig upp helt själv från liggande på mage :)

Försökt ett tag men oftast har benen varit i vägen.


Lördag:

Var ute hos mormor, då hon var barnvakt och vi hittade på en massa bus :)

Som att sitta i diskhon och leka :)


Kl 17 på lördagen var jag friskförklarad!!
Då hade det gått mer än 48 timmar sedan sista...
Så nu hoppas jag slipper detta, och att det inte kommer tillbaka för nu är jag trött på denna skit!

Söndag:


Jag och pappa firade mamma med ett kort :)
För det var morsdag!

Myste ute i det fina vädret typ hela dagen!
Lekte och busade :)


Pappa slipade och oljade vårt matgrupp ute, och mamma försökte utrota magsjuka hemma 
genom att diska alla mina leksaker i plast, tvätta alla mina leksaker som är mjuka i tvättmaskinen 
och torka av alla andra.
Mamma rev även ut alla sängkläder och tvättade dem, 
och allt annat som kunde tänkas ha baskilusker på sig.
Hon kokade även alla min flaskor och nappar.


Så mina leksaker fick hänga ute på tork!

Avslutade kvällen med ett bad samt att moster och mormor kom förbi med min mat, jag glömt hos dem!

Kram på er önskar Fabian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar