måndag 6 maj 2013

Fabbes vecka, vecka 18


Hej, allihopa!

Nu har ytterligare en vecka gått, och dags för mig, Fabbe att berätta hur min vecka varit.

Måndag:

Mormor och moster kom förbi efter jobbet, och grillade med oss :)
Mormor hjälpte även denna vecka mamma med att städa, men den här gången var jag ju frisk, 
så nu tänkte även jag hjälpa till.
Dammsög och torkade golven provade ja på, 
och ni skulle sett dansen jag körde i gåstolen med mormor när hon torkade golvet :) 
Runt runt för jag skulle försöka fånga moppen :)

Passade på att bada och plaska, och göra mormor och moster blötta, när de ändå var här :)
Satt själv i princip hela badningen, det ni :)

Tisdag:

Jag och mamma åkte till Stora Skedvi, och gick på öppna förskolan, 
då min kompis Elis och hans mamma Erica var där :)
Fick en sådan fin ram med ett kort på mig och min kompis Elis, för att de var så glada att ha oss som vänner.
Sådant värmer!
Så nu står kortet i min bokhylla, så alla kan se det!

På kvällen fick jag följa med mamma och pappa till Desiré och Tomas, för det var ju sista april. 
Bara vuxna och så jag,hihi!
Spanade in deras katter, och lånade katternas garnboll så jag kunde spela fotboll med grabbarna :)
Slocknade även i deras gästsäng en stund, för jag orkade inte riktigt hålla mig vaken under hela kvällen.

Onsdag:

Pappa var ledig, för det var en röddag, så vi pysslade lite ute. 
De satt på mig galonisar, som jag fått av mormor, så jag kunde ligga i gräset och busa. 
Rullade även runt lite, då tomten lutade :)
Spanade in pappa när han skurade av altangolvet med nya högtryckstvätten. 
Blev så trött så jag somnade ute, och var så glad och nöjd när jag vaknade :)


Torsdag:

Mamma la mig i vagnen och så gick vi till Willys för att handla, 
och på vägen hem stannade vi till på mosters jobb och hälsade på.
Vad många barn det var där, och de ville prata med mig :)

På kvällen kom tjejen som mamma är kontaktperson åt, och så åt det och bakade. 
Ville oxå vara med och baka, men de tyckte mest jag var i vägen... 
Ville gärna kolla in i ugnen då det lyste så fint där.
När de skulle öppna ugnsluckan ställde de stolar i vägen så jag inte kom förbi, 
men då provade jag att gå under bordet istället. Är ju inte dum!


Föresten så tog ja sovmorgon idag :) 
Vaknade först kl 8,30, och somnade ca 21 kvällen innan, utan att vakna en ända gång under natten.
Stor pojke eller hur?!

Fredag:

Jag och mamma höll oss hemma, då det var så mulet. Vi trodde det skulle komma regn.
Så det blev en innedag med bus :)

Men på kvällen åkte vi ut till farmor och farfar, och käkade middag med dem :)
Farmor la fram en mjukt och mysigt täckte, tror det var deras överkast, 
som jag kunde rulla runt på och busa :)
Var så snäll och lugn under hela kvällen, även när jag satt i deras soffa och lekte.


Tog en tupplur på vägen dit, så jag vaknade ca 17 och somnade inte förrän vi åkte hem, ca 21.

Lördag:

Fick följa med mamma och moster till stan, för att gå på Loppisen i Elsborg.
Extra nöjd blev jag när jag fick sitta i deras famn, för då såg ja ju så bra :)
Fick leka med en boll som moster fick på köpet när hon fyndade innebandyklubbor till sitt jobb.

Käkade på pappas jobb samt fick en ren blöja innan vi for vidare till Rättvik, och marknaden där.
Mötte upp mormor och helgmorfar, och helgmorfar hade redan tröttna på marknaden så han skulle till sin mamma och fika, så jag följde med honom och mormor dit.
Jag fick lite käk igen, samt spanade in mattfransarna på Bertas mattor och lekte med ett underlägg. 
Det var kul :)
Så då kunde mamma och moster kika runt i lugn och ro.

På vägen hem från Rättvik, stannade vi till på Mc Donalds, för mamma och moster var hungriga, 
och där fanns massor av spännande att kika på, bl.a. deras tv :)

Moster följde med oss hem, efter som pappa var på galej, så de badade mig för de påstod att jag var lortig.
Sen fotade de mig, och jag hoppas några kort blev bra, då jag var så snäll och ställde upp som modell.

Efter badandet och fotograferande blev jag trött så de la mig, ochj jag fick ersättning, 
men så råkade ja bajsa, och då blev jag ju pigg igen när den blöjan skulle bytas, 
och då kunde ju inte ja sova nå mer.
Så jag fick komma upp och springa av mig lite, sen kunde ja sova.

Söndag:

Började morgonen med lite sovmorgon och mys i sängen, sen gick jag och pappa ut och lekte i gräset.
Spanade in grässtråna ordentligt!
Mamma kom ut lite senare när hon gjort sig klar, och efter lunch anslöt sig farmor och farfar :)
Så vi både käkade lunch, fikade och åt middag ute :)
Jag och pappa gick ut ca 10,30 och gick in kl 19, och då hade vi bara varit in och bytt blöja under dagen.
Men man ska ju vara ute när det är så fint väder :)
Sov mina "lurer" ute i vagnen, och det var så skönt!

Strax efter att vi gått in kom moster förbi, för hon hade tagit en cykeltur till oss :)

Kram på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar