torsdag 29 november 2012

Planera och samla inspiration för pyssel

Jag, Mia är kontaktperson åt en tjej sedan över 10 år tillbaka, och vi hittar på en massa skoj!

Men nu när julen börjar närma sig, så vore det ju kul att julpyssla.
Fick tipset av en annan kompis som är kontaktperson, då de brukar pyssla.

Tjejen som jag är kontaktperson tyckte det var en strålande idé, och det är kul att höra!
Så den tjejen kommer komma och även några från hennes boende och ev. deras
kontaktperson/släkting.

Så fort jag fått chansen, dvs när inte Fabian krävt min uppmärksamhet. 
Alltså när han sovit en stund på dagen.
Så letade jag recept, för vi lär ju fika nå gott under dagen.

Hittade massa smarriga recept men valde till slut ut 3 styckna.
(Äppel och saffrans kaka, saffranskaka med vinterfrosting och mjukpepparkaka med lingon i.)

Så nu i veckan har jag och tjejen jag är kontaktperson åt, bakat dessa kakor, och sedan gjorde vi lite chokladbollar så vi fick nå gott att smaska på redan under bakningen.


Syrran och jag måste sätta oss ner någon dag snart och planera.
 Vad ska vi pyssla? 
Vad har vi för material? 
Vad måste vi inhandla?


Det ska vara lite enklare pyssel som vi hinner bli klara med under den dagen.
Har lite idéer på pyssel men vi mottar även tips från er!

Vore ju bra om vi kunde bestämma vad vi ska göra, innan vi drar till Stockholm, 
så vi kan gå in på Panduro och Slöjdetalj och köpa det som saknas.


Alltså jag har tagit hjälp av syrran för att ro detta i hamn, då hon har bra idéer samt gillar att pyssla.
Även min sambo måste bli inblandad, då han måste vara hemma så vi kan hjälpas åt med Fabian.
För han vill definitivt inte ligga still och själv medan vi pysslar, det är ett som är säkert.

Vi tycker det ska bli så himla kul och längtar det gör vi!

Kram Mia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar