måndag 26 november 2012

Jag ser det snöar, jag ser det snöar...

Ja ser det snöar, jag ser det snöar...
Det var ju roligt hurra!

Äntligen börjar man känna av lite julstämning. 

Det är ju faktiskt första advent på söndag, 
vilket man haft svårt att tro då de senaste dagarna varit riktigt trökväder med regn och gegga och plusgrader.
Men nu så snöar det ute...inte jättemycket 
men lite vitt blir det iaf!

Det får gärna vara snö ute, men inte så kallt. 
Räcker med några få minusgrader, så snön ligger kvar.
Men det behöver inte heller bli snöoväder, så vi inte kommer till Stockholm, för nu längtar vi dit!

Sitter och lyssnar på julmusik, vilket jag älskar!
Så himla fint!
Det är något jag börjar med riktigt tidigt, 
till och med innan första advent.
Skulle nog kunna lyssna på det året om.

Här storstädades det i helgen, 
så nu under veckan vill jag börja plocka fram lite julsaker.

Lägga på lite juldukar och ta fram en och annan tomte.
Och självklart några adventsljusstakar.
Byta någon gardin, typ i vårt sovrum.
Kommer inte ha jättemycket julgrejer framme men någon iaf.

Får nog ta det pö om pö, då en liten grabb antagligen vill ha en hel del uppmärksamhet. 
Men om jag får han att sova en stund varje dag, 
så kanske hinner få fram lite grejer iaf.
För på kvällarna denna vecka, har jag en hel del inbokat och man vill ju vara klar till första advent.

Sedan ska jag ta och göra lite juligt på farstu kvisten, då det nu är höstigt där.
Fått granris av min svärfar, så det får bli grunden.
Sen får vi se hur jag ska göra...

Julinspirerandekramar från Mia



Bild från förra året


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar