fredag 16 juni 2017

Blommar- planteringar ute

Det här med blommor o växter är ju inte min starka sida, fast om jag tycker det är kul,
men då är det bra att svärmor är så kunnig, och man får så bra hjälp av henne,
både att plantera, vad och hur man ska plantera och en hel del växter från henne😊


På plantagen om man köper en viss kruka, så kan man få pant för dem,
dvs. 5 tomma krukor = ny växt,
så här om dagen bytte jag och Sebastian in 15 krukor, och fick då 3 nya perenner 😊


På kvällen sen så planterade jag och Fabian dem 😊


Självklart ska Tippis vara med 😻



Fast jag inte har ett dugg gröna fingrar, så växer det så det knakar här ute och stora blir de 😉




Lilla blomman högst upp fick vi av grannarna, för att de fått tomater av oss 😊


Så förhoppningsvis kommer den växa och bre ut sig som alla andra växter här hemma 😊


//Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar