torsdag 31 mars 2016

Gravid v 25 ( 24+4 )

Första besöket hos barnmorskan var idag efter ultraljudet ( var där i typ v 12 för inskrivning ) 
så idag fick man lyssna på bebisen hjärta och mäta magen :) 
magens mått var 24-25 och hjärtljuden var 147.
Kollade även min vikt, blodsockret och blodtrycket.
Är idag i vecka 25 (24+4).
Fabian fick följa med mig dit idag :)

Efter besöket, blev de en vända ner till Apoteket för att införskaffa stödstrumpor 
( har inga svällda ben men det var bra ändå att ha tyckte barnmorskan ) 
och magnesium för att jag börjar få kramp i vaden. 
Tror jag fick de mycket senare med Fabian men än är det inte så ofta iaf.

Var även iväg på ett extra vul, för nån vecka sedan, då jag blev tillfrågad och vara med i en undersökning/forskning, för att mäta livmodertappens längd 
och se om det är ett tidigt tecken på för tidig förlossning.
Samtidigt kollade hon hjärtat och de tickade så fint <3

Mående: visst känns de att man är gravid men just nu mår jag rätt bra. 
Tröttheten har blivit bättre, men nu har jag börjar fått kramp och ibland känns de i höger benet, inte direkt ont men man typ haltar. Bm trodde de kunde vara ischias... Får stretcha helt enkelt!

Storebror: han förstår att de ska komma en bebis och ingen krokodil ;)
Han säger själv att han ska hjälpa till att sätta ihop bebissängen 
och kläder och skor han inte längre kan ha ska bebisen få :)
Bordar ju gott iaf :)

Känt av sparkar ett bra tag nu, fast om jag inte känner av dem hela tiden men nästan varje dag iaf :)
Sambon har oxå fått känna :)

Tycker ljusgult är så fint, verkligen en färg jag fastnat för!
Vet ju inte om det är en tjej eller kille i magen, men kunde inte låta bli dessa söta kläder 😍


Så de fick följa med hem från loppisarna, 
och ena gula koftan och gula byxorna kan ju faktiskt en kille oxå ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar