torsdag 10 september 2015

Pirattema på kalaset :) ( uppdaterad 150910 )

Nu är det mindre än två månader bara en månad kvar tills min älskade grabb fyller hela 3 år.
Kan inte fatta var dessa år tagit vägen. 
Han var ju liten bebis alldeles nyss...

Tema för kalaset är spikat ( om han nu inte helt plötsligt slutar gilla dessa... ) och det blir pirattema :)
Han gillar pirater, och har både svärd, lapp för ögat, krok, pirathatt och senast fick han en kista, 
som mamma/mormor hittat i gömmorna från när vi var små :)

Moster har även hittat en tröja på loppis med piratflagga på :)
Men mer kläder med tema pirater, skulle nog grabben gärna vilja ha :)
samt en kikare :)

Farmor hans håller på att tillverka en piratflagga :)

Såg att Clas Ohlson hade partysett till kalaset, så sådana lär ju inhandlas :)

Partysett
Lånad bild här.

Nu blev det kalasgrejer från Coop istället :)



Fabbe ville ha en pirattårta, så det har jag frågat min vän Bea
om hon skulle vilja göra, och det ville hon :)

Hittade denna posters hos Miniwilla, och den skulle ju passa till Fabbe :)

Mr Pirate
Bild lånad här.


Bilmatta funderar jag på om vi ska köpa till honom, då han leker rätt mycket med bilar just nu.

Bamse gillar han oxå, så strumpor eller t-shirt med bamse på, skulle han inte säga nej till.


Såg att Lindex hade piratstrumpor :)

Dessa kläder på Polarn o Pyret var ju så fina!


Coolt lego som jag tror Fabbe skulle gilla :)
Såg på Legos hemsida att de fanns 4 olika paket med lego med Jack och piraterna :)
Han har ju massor av lego iofs, men ska man köpa mer lego till honom så föredrar han fordon, så brandbil, järnvägsräls osv.

Nu vet jag inte om mormor, eller farmor och farfar eller någon annan köper nåt av dessa, 
så kolla gärna med varandra innan ni köper så de inte blir dubbelt.

Nu har jag shoppat loss grejer till kalaset :)


//Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar