måndag 30 mars 2015

Kaosdagar med bilar, hack, pyssel och loppis.

Var lite mycket senaste dagarna, och inte haft tillfälle att skriva,
 så nu blir det några inlägg med flera dagar i samma inlägg.

Fredagen började med att åka till skadeverkstan, 
för att visa skadorna efter att ha blivit påbackad på en parkering i Borlänge. 
En bula på höger fram å så, inga jättestora grejer men ändå.
Väl där vid skadeverkstaden inser jag att jag har punka, 
och det rejält på en däcket, så ett nytt däck måste införskaffas.
Då de inte har märket hemma, som vi har på bilen, 
så bestämmer vi oss för att byta båda bak, så vi slipper låta bilen stå utan kan använda den.
Sambon kommer till verkstaden så jag kan ta den bilen, och sen skjutsar vi honom istället.

Å när jag tar hans bil så står det bilnyckel- byt batteri.
Vågar jag köra nå mer bil?

Jaja, efter allt strul på morgonen så åker vi till Öppnis i Hosjö 
och pysslar och mamma/mormor gör oss sällskap :)




Fika, sjunger och leker oxå förstås :)

Lär oss en ny sång :)

Nyckelpigan
melodi: en sockerbagare här bor i staden.

En nyckelpiga jag har i handen
Den kryper sakta nu upp för armen
Och sen så flyger den snart sin kos
Och kanske landar den på din nos

Hänger med hem till mamma/mormor och Fabbe får lunch där, 
sen lekar vi och myser i soffan framför lite tv program.
Sitter där i godan ro, och tror inte de blir nå jobb eftersom klockan är halv två, 
men då får jag sms att jag börjar kl 16.
Så mamma passar Fabbe tills sambon slutar och kommer ut.
De stannar på mat, och när de åker hem så slocknar en grabb
( ej sovit på hela dagen och vakna rätt tidigt: 6,45 ) 
så sambon kan bär in Fabbe, klä av han ytterkläder, byta blöja och få på han pyjamas byxor 
och han sover vidare. Då är man trött!

Lördagen börjar med barnloppis i Bjurs med syrran, medan sambon och grabben åker på jympa.

Vi fyndar en hel del, fast jag inte skulle ha nå speciellt ;)





( ni kanske inte bryr er vad jag köper, men lägger upp bilder, så vi ska komma ihåg vad vi fyndade )

Dyraste plagget kostade 35 kr och det var en fin tröja från Me and I.
Sammanlagt betalade vi 319kr :)

I Bjurs såg vi årets första tussilago :)

Svängde förbi Sågmyra och affärerna där 
innan vi åkte till stan och mötte upp Fabian och hans far/min sambo.

Fyndade fina skor till Fabbe på Stadium, två par jympaskor för 299kr och nu har han stl 27.
Snacka om att fötterna växt.

Fabbe fick klippa sig, och fick stjärnor sprayade i håret :)


Lite sen och bråttom hem, då jag skulle jobba, så glömmer jag plånboken med kortet, 
jag checka in på parkeringen i vagnen som sambon tog till sin bil, så fick invänta honom.

Väl hemma, så ramlar Fabbe och slår sig i läppen så han får ett hack, 
så det var bara för grabben och sambon att åka till akuten och jag går till jobbet.
Behövde som tur var inte sys eller limmas, och han verkar inte lida av det längre.
Min jobbkväll flöt iaf på bra.

//Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar