tisdag 29 april 2014

Föräldrargruppen

Är glad att jag gick på Föräldragruppen inför ankomsten av Fabian. 
Inte så mycket för att jag lärde mig så mycket utanför mammorna och barnen vi fått lära känna efteråt :)

Vi var inte så många i vår föräldragrupp, bara tre par inför ankomsten av våra små, 
men då kunde ett par ej vara med, då de var dags för deras bebis att komma just då.

Första träffen efteråt var vi tre mammor och våra pojkar, för jag vi fick pojkar alla tre, inom ca 3 veckor.
Först Elis den 23/9, sen min Fabian den 7/10 och så Nikolaj den 11/10 :)

Om det var tredje träffen så var ytterligare en mamma ( hon var med på föräldragruppen inför ankomsten ) med sin lilla tjej, och hon var ca 1 månad yngre än våra grabbar och det var typ bara då hon var med.

Men vi andra var med på i princip alla träffar, 
och det var mysigt, trevligt och kul att träffas med barn i samma ålder :)
Vi fick prova på babymassage, besöka öppna förskolan m.m.

Även efteråt har vi träffats, och mest med Elis och hans mamma, men även Nikolaj och hans mamma. 

Förutom att vi är ganska jämngamla 27-30 år, och alla vi fick pojkar, som har vi en hel del gemensamt.

* Alla har jobbat inom vården.

* En har läst till lärare, en hade tänkt att läsa till lärare och en kom till och med in, men ångrade sig.

* Ingen av oss har våra pappor kvar i livet.

* Vi står våra mammor nära, och träffar dem gärna :)

* Vi tycker om att pyssla, fast om vi inte har så mycket tid till det nu för tiden.

* Ingen av oss har direkt tålamod med att sy, så det brukar vi överlåta till någon annan.

* Tycker om att fynda på loppisar och blocket osv.

Vi är egentligen ganska så olika men har ändå mycket gemensamt, och det är alltid kul att ses! :)

Så jag är så glad att vi gick på föräldrarträffen! :)

//Mia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar