söndag 16 februari 2014

Helt otroligt och mysteriet löst! :)

Missade gårdagens stafett för damer i OS, där Kalla gjorde en enastående insats och gjorde så damerna tog GULD, vilket jag gärna velat sett, men vi var ute och promenerade just då.
Nån som vet var man kan se det nu i efterhand?

Men idag satt jag bänkad framför tvn och såg herrarna ta GULD!
Såg mörkt ut först när Nelson tappade skidan, 
men han tog snabbt igen det och sen glänste hela laget!

Så Stort Grattis både damerna och herrarna!
Ja hela skidlandslaget har ju varit fantastiskt nu i OS, och fått en hel del medaljer :)
Hoppas det fortsätter så i OS!

Förutom att det var helt otroligt kul att de vann så är det oxå helt otroligt att det gått bra, 
fast jag satt och tittade.
För ser jag en match, en tävling eller vad det nu kan vara i sport så brukar det aldrig gå bra.
Lika så herrarnas först match i hockey, den såg jag oxå större delen av och ändå vann de :)

När Fabian badade här i veckan, så sa han Oda och jag visste inte nå vad det betydde.
Han har sagt det några gånger men inte lyckats komma på vad det är han menade.
Men idag när vi var ute hos mamma/mormor och hälsade på, så gick han ut i tvättstugan och pekade på duschen och sa Oda igen, och det måste betyda bada :)
Så imorn ska grabben få oda ;)

Han har nu ett längre tag sagt Mamma och pappa förstås, men även Ämma (moster Emma) och Ova ( Helgmorfar Ove) men nu i fredags sa han även Mommo :) (Mormor)
Så nu ska vi bara försöka få han att lära sig farmor och farfar oxå :)
Å faster och farbror Simon oxå så klart!

Får se om vi är vakna vid 7 imorn, för då kanske vi kan se på skidskytte :)

Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar