torsdag 2 januari 2014

Senaste dagarna

Nytt år, och nya möjligheter!

Nu ska man lära sig att skriva 2014, och det lär ju ta ett tag...

Nyårsafton var en lugn kväll, för en gång skull...
Vi kände inte för nå fest med massa folk.
Annars älskar jag att ha folk omkring mig, men nu kände vi att det skulle vara nå enklare.

Efter att Fabian ätit lunch åkte vi ut till min sambos föräldrar 
och dit anlände även hans syster med sambo, och det blev fika :) samt massa massa bus :)



Fabian plockade med farmors sprayflaskor och borstade rumpan med farfars borste :) 
Det var bara lite av allt han hann med ;)

Lite senare efter att Fabian sovit i min famn, så blev vi bjudna på Oxfilé och Hasselbackspotatis! :) Mums!
Fabian han fick potatismos och lax, och det slank ner utan problem, och efter det blev det lite fruktmums!

Hann fika en till gång, innan vi åkte hem då Fabian var trött, 
och det tog inte speciellt lång tid efter att vi kom hem innan han sov.
Vi låg i sängen och såg på Diggiloo :) 
och vid 12 slaget gick vi upp i mitt pysselrum och kollade på fyrverkerierna :) 

På nyårsdagen städade jag faktiskt av här hemma, och under tiden gick Fabian och min sambo ut på gården, men efter en stund började grabben bli trött, så de tog en promenad och sen fick Fabian sova ute.
Han precis städa klart (dammsuga och torka golven, samt plocka undan ), 
samt rensa i ett av hans skåp och ta reda på lite kläder innan han vaknade.

Lekte ännu mer efter lunch, samt tog även en promenad till bensinmacken för att köpa mjölk, 
och tänkte att grabben hade spring i benen så han fick gå, men nej han skulle bäras, 
men i affären och väl hemma passade det att springa runt...

Ingen snö, så Fabian la grus på sin pulka istället samt "hjälpte" till att grusa uppfarten.
Var inte halt, och gruset han tog var dekoration, men vad gör det...han var nöjd :)


På eftermiddagen kom min syster, mamma och hennes helgbo och vi åt pizza och kebab ihop.
Vi hängde på trenden och åt Sveriges nationalrätt på nyårsdagen ;)

Efter vi ätit så åkte jag och min sambo till stan, 
för att hänga med min sambos föräldrar och syster med sambo på bio :)
Vi såg Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, och va rolig den var :)
En riktigt bra film tycker vi!


Hemma med Fabian var min syster, mamma och hennes helgbo, och det hade gått jättebra.
De hade busat runt, badat och bara haft kul :)
Han somnade så snällt i min mammas famn, men sen så blev det bus i sängen...

Perfekta barnvakter, som förutom att de tar så bra hand om grabben, 
så hade de handdiskat, plockat undan samt gjort rent filtret till torktumlaren :)

Innan jag somnade låg jag och kikade på Readly på paddan, och läste tidningar med inredning och pyssel, och fick lite nya idéer på pyssel :)


2 Januari redan och det var en liten smågnällig grabb imorse. 
Är lite snuvig, så vet inte om det är en förkylning på G, eller tänder eller bara allmänt så idag, 
så vid 10,30 la vi oss för att sova middag och både han och jag somnade och 
vaknade först 2 timmar senare...ops! Men skönt var det!
Så det blev lite sen lunch för oss idag och då är det tur man har lite matlådor i frysen 
så man lätt kan värma en lunch.

Efter det fixade jag lite mat till Fabbe, att ha i reserv i frysen och det blev kyckling i tomatsås med couscous, ett recepet jag hittade inne hos min vän Bea.:)
Ändrade receptet lite, och använde istället kycklingfärs.
Resten av kycklingen stekte jag bara på, så kan man göra nå av den sen.

Vid 15 tiden drog vi ut till min mamma och sen for vi allihopa vidare 
till min farmor och farfar och hälsade på :)
Fabbe röjde runt som vanligt, och var busig!
Somnade i ca 2 minuter, strax innan vi kom fram, så han var lugn i början 
men efter att ha ätit lite mellis så var det full rulle igen :)

Bjöds på fika, med massa härligt goda kakor och bullar :) Där är det alltid 7 sorters kakor :)
perfekt för mig som älskar sånt, dock är det inte så bra för figuren...

Stannade sen hos min mamma där vi var bjudna på mat. 
Köttfärsbiffar med potatis och gräddsås. Mums!

For hem så Fabbe fick sova, och det min sambo behövde typ bara lägga ner han i sängen så sov han, 
och nu så sitter jag här.

//Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar