torsdag 16 januari 2014

Massa bus i både Borlänge och Falun!

Hej!

Fabian här igen, som tänkte berätta vad jag och mamma hittat på igår och idag, 
då mamma glömt bort att tala om det!

Gårdagen tillbringade vi i Borlänge. 

Först på Ikea, där jag röjde runt på barnavdelningen :)
Provsatt stolarna, fikade lite, åkte rutschkana och kröp igenom hålen i väggen
och bara sprang omkring :)


Käkade lunch där och efter det lekte jag lite i restaurangen oxå :)


Coola fiskar på golvet har de :)



Men sitta och kika ut på brr var ändå det roligaste! :)


Köpte tulpaner, då det var Tulpanensdag! 
Står så fint på bordet, men de höll på att åka i golvet idag, då jag var i farten...

Fortsatte till en annan del av Borlänge, men under den korta biten han jag ta en powernap 
och när jag vaknade fanns det ju massa brr. Stora och små :)
För vi var på mammas gamla jobb och hälsade på :)
Tippen som pappa brukar säga ;)

Medan mamma snackade med massa folk så kikade jag runt,
och pillade på grejer, sånt som jag är bäst på ;)
Tog även en rundtur med Birgitta och busade med Helena :) 
Hon sa buu åt mig, och vad jag skrattade :)

Somnade i bilen hem, och fortsatte sova fast mamma bar över mig till vagnen inne, 
där jag fick fortsätta sova.

På förmiddagen idag bakade vi en paj, som jag oxå kan äta utan att få i mig massa onyttigheter.


Efter lunch drog vi på oss ytterkläder och gick över till grannarna och sen tog vi oss en promenix upp i skogen för att se om vi kunde hitta nå bra backar att åka pulka i :)
Fast jag och tjejerna gick inte så mycket, utan vi åkte mest snålskjuts ;)



Granntjejerna och deras mamma följde med oss in, 
och vi fortsatte leka där och sen bjöd vi på fika! :)
Både jag och yngsta tjejen åt min paj med grädde och det var mums!

Mamma tvingade mig att sova en liten stund, så jag orkade med resten av kvällen.

Torsdag och då pannkaka så klart! 
Vi bjöd in mormor och moster, då de ändå tänkt hälsa på oss, för att äta ihop :)

Busade runt med dem, och sen blev jag trött, så mormor byte om till pyjamas innan de åkte hemåt, och sen fick jag välling i soffan. Det är så gott!

Kram Fabian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar