tisdag 15 februari 2011

Dressingroom

Hemma hos mig Mia, pågår nu ett nytt projekt. 
Nämligen att göra om kontoret till ett klädkammare/dressing room. 
Jag längtar ska ni veta tills det blir klart :)

Resans gång:
När vi byggde vårt hus, så jobbade min sambo hemma, så självklart skulle vi ha ett datarum, men sen fick han ett kontor på stan och det blev mest ett skräp rum. 
Det vi inte visste vad vi skulle göra av hamnade i detta rum.

Så då beslutade vi oss om att använda detta rum till 
dressing room istället :)
Ena delen av skrivbordet flyttade vi upp på övervåningen, vid 
takkupan och andra delen tog mina svärföräldrar över, då de ändå skulle ha ett nytt skrivbord. 


Nu när vi rensat ut rummet samt tagit bort innertaket, så elen/data kan dras om, så är nästa steg att
flytta dörren ( ingången ska flyttas till sovrummet istället ) samt dra om just elen/data.

Vi ska försöka sätta lite fart i helgen, så vi kommer någon vart.

Till Ikea för att köpa garderobsdelen ska vi i alla fall försöka hinna med.


Fint va?
Databordet är bort plockat här, men allt är inte ur plockat.



Här är dörren idag, men den ska sättas igen.



Fortsättning följer...

2 kommentarer:

  1. Spännande att få ett dressingroom!! Perfekt juh! Tack för grattiset hos mig, min dag å helg har varit kanon :)

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart projekt! Jag ser fram emot bilder när det är klart...
    Mycket jobb är det - men det är det säkert värt!
    Kramen.

    SvaraRadera

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar