lördag 29 september 2018

Vad skulle man jobbat med om man inte hade dagens jobb?

Satt och pratade med syrran, 
och vad vi skulle jobbat med om vi inte haft de jobbet vi har idag.
Eller vad vi skulle kunna tänka oss :)

Soptippen:
Jag skulle kunna tänka mig jobba på Tippen och guida människor, 
var de ska slänga olika material.
Inte rädd för att ta i, eller bli lortig ;)

Bärgare:
Tycker om att jobba med människor, problemlösning och service, 
så jobba som bärgare med en bärgningsbil, de skulle nog passa mig :)
Ja lastbilskörkort skulle jag ju haft då ;)
Inga problem att jobba oregelbundna tider.

Trafik Stockholm:
Även här service, kundtjänst, problemlösning, många bollar i luften :)

Palliativa vårdavdelningen:
Finnas till för människor som är svårt sjuka och/eller i livets slutskede
och göra de så bra som möjligt för dem.

Några av de jobb jag faktiskt skulle kunna tänka mig, om jag inte gjorde de jag gör idag.

Vad skulle ni kunna tänka er att göra?
Dröm fritt, utan att tänka på utbildning, eller var jobben finns,
eller annat som skulle vara nå hinder.

//Mia

2 kommentarer:

  1. Oj vilka spännande yrken!!
    Jag vill skriva en bok och bli författare. Absolut största önskan nu. Skulle också kunna tänka mig att jobba som studie- och yrkesvägledare. Eller med någon form av föräldrautbildning eller med miljöprojekt!

    SvaraRadera
  2. Evelina Bergkvist Blohm30 september 2018 kl. 11:44

    Det var jag - Evelina som kommenterade ��

    SvaraRadera

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar