onsdag 11 mars 2020

Funderar, längtar och spanar

Längtar till våren/sommaren och börjat fundera, spana och
 kikat runt på växter och mysiga ställen att besöka för att införskaffa växter :)

Bäsna var vi för första gången till förra året, och dit vill jag igen. 
Tror både jag, mamma och barnen tyckte de var lika mysigt :)

Kniva Trädgård är ett annat mysigt ställe :)

Sökte runt lite vad för ställen som finns och hittade följande:

Blomboa i Bjurs, som verkar vara ett mysigt ställe

Fridhems Handelsträdgård i Gustafs

Tips på nå mer mysigt ställe?
Inga problem att åka en bit, då det kan bli en mysig tripp :)


Fyndade denna stora kopp på en loppis, och tror jag ska plantera sallad i denna.


Denna söta tomte ska få flytta ut i trädgården :)

Tomater har jag tänkt så, men skulle behöva någonstans att ställa alla plantor, tills de kan flytta ut..
Är rätt fullt i köksfönstret där de trivs bra.
Måste fundera hur jag ska lösa de...

Dessa växter kommer jag spana in lite extra:

Vitlöksgräs
Tulpanblommande pelargoner
Sparris
Rosa Liljekonvalj

Saknar Rottneby Handelsträdgård..
Så fina blommor, bra kvalitet och bra priser.

//Mia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar