måndag 24 augusti 2015

Familjen runt omkring :)

Är så himla tacksam att våra familjer finns här omkring oss! :) 
Nästan alla förutom pappa/morfar som är i himlen ( tur då vi har Ove som extra morfar :) )
 samt svägerska/faster med barn väldigt långt bort tyvärr, men en faster och en moster här iaf :)

Sista veckan där förskolorna var ihop slagna, och det var två dagar Fabbe skulle varit på förskolan, 
då både jag och sambon/pappan jobbade, så sa syrran/moster att nej han ska inte behöva gå då utan jag tar och passar honom :)

Så ena dagen skulle de vara hos mamma/mormor för att syrran/moster skulle passa på att fixa/rensa/städa garaget och då kunde mormor hjälpa till att passa Fabbe. 
Fabbe kunde ju leka i lekstugan under tiden men nej han skulle ha jobbarbyxorna på och hjälpa till :)

Andra dagen lämnade jag av Fabbe i mosters lägenhet i stan och 
sen skulle moster Emma, hennes kille och hans grabbar samt Fabbe åka buss upp till Rättvik
 och kolla på raggarbilar och bara ha en mysig dag ihop :)
Helt enkelt ett litet äventyr :)



Inte ofta vi behövt barnvakt men nu så på kort tid har vi behövt hjälp tre gånger på kort tid. 
Vet att de inte är nån problem att få hjälp och det är vi tacksamma över.

Först en fredag, då sambon inte visste om han skulle komma hem på torsdagen eller fredagen och jag jobbade kväll på fredagen så då frågade vi Fabians farmor och farfar och de ställde upp :)
Nu kom sambon hem redan på torsdagen men de kom ändå så slapp min sambo stressa hem.
Inge nog att de var barnvakt och busade med Fabbe, de fixade även i ordningen maten 
så de var bara att sätta sig vid bordet när sambon kom hem :)

Veckan efter skulle jag jobba kväll både tisdag och onsdag och sambon skulle vara borta och jobba, men våra snälla föräldrar tog en kväll var.
Tisdagskväll passade Fabians farmor och farfar honom, 
och de var farfar som skulle läsa godnatt saga ;)
De fixade även mat och matlåda :)

Onsdag blev det att jobba dag istället 
men mamma/mormor och Ove hämtade Fabian vid tre, 
så slapp han så jättelång dag.
Fabian och hans mormor höll på att rensa och klippa av vissna blommor när jag kom hem :)

Är så tacksam för hjälpen! :)

Sen ställer de ju upp med så mycket mer, som att bjuda på mat, 
hjälpa till om vi behöver hjälp med nå byggprojekt/planteringsprojekt här hemma, 
eller vad det nu kan vara.
Men så är vi allihopa, att vi hjälps åt!

En eftermiddag bjöd jag in mamma och Ove på pannkaka, då de ofta bjuder oss.
När jag slutat och hämtat Fabian och kommer hem så är de redan här och har gjort smeten :)

Fixar och donar, och bryr sig om oss! <3

//Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar