torsdag 2 juli 2015

Fint väder och man är ledig :)

Tänk att man har en ledig dag och det är strålande sol och varmt :)

Sov till kl 9, och då vaknade jag före Fabbe. Det var inte igår kan jag säga...

Efter att ha ätit frukost och gjort oss klara, så drog vi ner till stan.
Skulle bla införskaffa solskyddsfaktor till hela familjen.

Varit på jakt efter en pirathatt sedan i lördags, då Fabbe hittade en uppe vid båten i lekparken i Slättaskogen, men inte kunnat finna någon.
Men så fick vi tips av mamma/mormor att de hade på spillevinken så vi gick dit, så nu har Fabian både en pirathatt och ett svärd :)


Käkade lite glass, närmare bestämt rättviksglass innan vi for ut till främby udde och sola, slappa, leka och bada där :)




Fabian lekte så klart mest, både på land och i vattenbrynet :)
Försöker få han med att doppa sig, men gick bara ut till typ rumpan. Han ville leka istället :)

Jag överraskade mig själv med att ta ett dopp fast de var kallt i vattnet.
Första i år!

Hem och vi fick sällskap av mamma/mormor och Ove till middagen som bestod av hemmagjorda hamburgare :)

Varmt upp mot 30 grader i skuggan även på kvällen så vi lekte i vattnet och de sprang en nakenfis här ute och var så glad och nöjd!
Han som annars inte ens kan gå utan strumpor.
Men i natt sover han tom utan strumpor. Nästan så man måste anteckna det ;)

Så kvällen idag fick Fabian umgås med mormor och Ove och igår umgicks han med farmor och farfar hela eftermiddagen och en bit in på kvällen, så han var nöjd!

Så det var en grabb som somna snabbt vid ca 20.30.

Efter de har jag settat ute på verandan och sett på film och svalkat mig! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar