lördag 14 februari 2015

Alla <3 dag


Alla <3 dag idag, 
och den började med att jag jobbade ett kortpass 
och under tiden var mina grabbar hemma och myste och sedan på jympa 
innan de kom och hämtade mig utanför jobbet, för att åka till stan.

Började med att luncha bara vi tre på Piacetto Sano.
 God mat som är snyggt upplagt och det är rejält med mat.
Fabian gillade oxå maten för han klämde in sig typ 7 köttbullar :)
Ett extra plus är att de har en hörna med leksaker så Fabian lekte där medan vi väntade på maten och medan han väntade på att vi skulle bli klara.

Synundersökning stod på tur för både mig och sambon.
En sak man gärna drar sig för, då de kostar en hel del att skaffa nya glasögon.
Men nu tyckte sambon de var dax och nu hade vi en del sparat, så de fanns inget att skylla på längre.
Sommaren 2011 var jag där senast...
Men faktiskt så var inte synen förändrad, bara brytningsfelet, 
men de var så lite så jag kan fortsätta använda samma glasögon.
Men jag beställde iaf ett par solbrillor med styrka.

Sambons syn var bättre men brytningsfelet sämre så han skaffade både nya glasögon och solbrillor.

Fabian sov typ hela tiden vi var och kollade synen och vaknade på slutet när jag provade brillor.

Sen stod klippning för mig på schemat och unde tiden gick grabbarna till bibblan och lekte :)

Blev en fika på wayness oxå :)

Avslutade turen på stan med att handla mat och köpa med oss bröd, 
och sen gick vi och matade änderna :)



På eftermiddagen/kvällen kom Fabians faster och farbror hit och åt middag med oss :)
Klyftpotatis, fetaost i köttfärsbiffar med tzatziki till! Mums!
( allt hemmagjort så klart )

En underbar, trevlig och mysig dag ihop!

Hjärtat högst upp i inlägget, fick sambon av oss med lite godis i.
Tanken som räknas, och sen ska Fabian få måla hjärta.

Kram på er!

/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar