lördag 15 oktober 2011

Jul, jul strålande jul..

70 dagar till julafton, nåt som inte uppskattas av alla men de är ändå en härlig tid att vara med nära och kära, få magarna fulla av god mat och de roligaste av allt paketen.

I år ska ja försöka med paketen lite mer än vanligt. Men de återstår att se, tiden brukar som vanligt rinna förbi och så står vi där med advent i krokarna.

Men först och främst ska vi ta vara på den underbara hösten som här, och skall stanna iaf några månader till förhoppningsvis.
Innan snön och kylan kommer för att stanna många månader innan vi ser den första av vår solen när man hör snön droppa från taken.
Men än är det långt dit.

Skall försöka inplanera en resa till Ullared innan jul.
Men det återstår att se.

Butikerna börjar fyllas på mer och mer med julsaker och jag är en sån person som inte kan undgå att titta iaf lite.
Sen blir man less på allt som är rött och silver men nu, just nu vill jag njuta och titta in vad de blir för nyheter i år.
Har blivit mer och mer intresserad av julen och alla dess ljuvligheter.
Denna jul blir de nog att prova både de ena och de andra receptet, vilket är så roligt.

Även inredningstidningar börjar de blir mer och mer jul idéer i.
Vilket jag tycker är mysigt att läsa, få idéer och funderingar på vad man kan göra själv.

Soliga höst kramar från Emma

1 kommentar:

  1. Jag längtar också till julen, så himla mysigt :) Synd bara att vi kommer att vara mitt uppe i flytten då men en liten julgran borde man väl iallafall hinna ställa upp :) Tack för din gulliga kommentar på min blogg, det värmer! Den blå ugglan köpte jag på Lagerhaus för ett år sedan ungefär, önskar att jag kunde säga att jag sytt den själv men så fina blir inte de hemmasydda haha.. Ha en bra dag! Mvh Elin

    SvaraRadera

Hej!

Va kul att du hittade hit :)
Lämna gärna en kommentar, då blir vi jätteglada :)

Kramar